1950s college girl

   Ostatnio, w sumie całkiem już dawno, moje zainteresowanie historią mody objęło także dekady młodsze: lata 30, 40 i 50 XX wieku. Z początku zakochałam się w latach czterdziestych, pięknych fryzurach (nawet kupiłam sobie wałki! niestety, moje włosy w ogóle nie chcą się kręcić, dodatkowo są zbyt ciężkie, więc chyba muszę je mieć bardzo krótkie, żeby cokolwiek dało się zrobić), watowanych ramionach i spódnicach o idealnym dla mnie kroju. Moda ta jednak wydawała mi się trochę trudna do "zastosowania" w swojej szafie i zbyt oficjalna jak dla uczennicy liceum. Poza tym, jak już wspomniałam, mam problem z kręceniem włosów, a w latach 40 to królestwo mocno skręconych loków. Szukałam więc czegoś lżejszego, bardziej współczesnego i odpowiedniego dla osoby w moim wieku. Tym sposobem odnalazłam na Pintereście zdjęcia studenckiej młodzieży - oczywiście ze Stanów - z lat 40 i 50 (które także ostatnio uwielbiam). To był totalnie mój klimat! Lekko falowane włosy, także spięte w kucyk, saddle shoes i wysokie skarpetki, jeansy i koszule.
   Przeglądałam coraz więcej zdjęć, skanów magazynów modowych, postaram się więc dziś po krótce, nie zagłębiając się w szczegóły, scharakteryzować Wam styl tzw. college girl.

1.Włosy
Młode dziewczyny nie obowiązywały reguły tak ścisłe, jak ich starsze siostry czy mamy. Nastolatki nosiły włosy długie, krótkie, kręcone, prawie proste, związane w kucyk, upięte lub całkiem rozpuszczone. Do wyboru do koloru!
Wydaje się to dużo wygodniejsze dla nas, współczesnych, szczególnie uczniów. Kto miałby czas codziennie kręcić włosy na wałki, skoro następnego dnia czeka go trudna klasówka? Widocznie nasze retro college girls także nie miały :D.






2. Bluzki
Rzadko kiedy zauważałam stare fotografie dorosłych kobiet ubranych w zwykłe T-shirty. Na szczęście te zadomowiły się w modzie dziecięcej i młodzieżowej. Często nastolatki nosiły także koszule z kołnierzykiem.




3. Swetry
Chyba najwygodniejszy element garderoby! Kto w zimne poranki lub wieczory nie lubi wskoczyć w ciepły sweter? Nastoletnia moda nie ogranicza nas tylko do obcisłych, eleganckich sweterków. Nosi się zarówno dopasowane jak i luźne, wręcz męskie kroje. A założona pod spód koszula dodaje szkolnego klimatu.



4. Spodnie
Moda college to także królestwo spodni. Są luźne jeansy, shorty, klasyczne spodnie z szerokimi nogawkami.


5. Buty
Chyba nikogo nie muszę przekonywać, jak trudno znaleźć obecnie poprawne epokowo buty. Na szczęście, retro uczennice mogły pozwolić sobie na o wiele łatwiej nam dostępne, a też o niebo wygodniejsze tenisówki, saddle shoes i baleriny. I te urocze, wysokie skarpetki!



To chyba tyle! Niestety, dopiero zaczynam moją przygodę z modą retro, więc zbyt wiele nie mam o niej do powiedzenia, co mam nadzieję kiedyś się zmieni.

A co Wam najbardziej podoba się w stylu college girl?


obrazki z Pinteresta

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pantalony

Drogą na Zielone Wzgórza-edwardiańska sukienka dziecięca

Łiszlista