Co będę robić przez najbliższy czas, czyli bawimy się w Anię Shirley

Chyba już od dłuższego czasu, bo kilku lat, marzę o tym, żeby na chwilę przenieść się w realia mojej ulubionej książki "Ani z Zielonego Wzgórza" pióra Lucy Maud Montgomery (tak, wiem, że wszyscy wiedzą, kto to napisał. Tak, znowu wspominam o tej książce, ale prędko to się nie skończy). Wydaje mi się, że każdy kojarzy ekranizację z 1985 roku z Megan Follows w roli głównej. Wszystkie dziewczęta w tym noszą takie charakterystyczne sukienki z jeszcze bardziej charakterystycznym fartuszkiem:







Dobra, tu są tylko zdjęcia Ani i Diany, ale jedynie takie znalazłam.


Robiłam mały research, żeby sprawdzić, czy takie sukienki rzeczywiście były noszone. Po zobaczeniu tych fotografii (z lat l890!)






Stwierdziłam, że chyba tak :). A więc, skoro już wiem, że coś takiego noszono, dlaczego by tego nie uszyć? Mam dosyć ładny materiał na sukienkę (poszewka z second handu) i na fartuszek (prześcieradło z second handu).

Potrzebuję skompletować:
-chemise (już uszyta, za niedługo post),
-pantalony (wykrój już zrobiony, jak czas pozwoli wezmę się za szycie),
-halka (już mam)
-fartuszek,
-sukienka.

Pozostaje jeszcze jedna kwestia. Gorset. Właśnie. Czytałam na Wikipedii anglojęzyczny artykuł "Corest controversy"(może kiedyś się pobawię, przetłumaczę wybrane fragmenty i napiszę o dziecięcych gorsetach) i trochę orientuję się w temacie. Nie dałabym rady jeszcze czegoś takiego uszyć, a poza tym byłby problem z wykrojem. Takie gorsety różnią się od "dorosłych-"-przypominają bardziej long stays. Także postanowiłam, że go nie będzie. Uznajmy, że moja mama nie chce, żeby jej córka już gorset nosiła xd.

Nie ma tego specjalnie dużo. Chcę wyrobić się może do połowy wakacji, żeby w lipcu pobiegać po lesie w sukience :) A poza tym, marzy mi się też edwardiański strój kąpielowy (o których istnieniu btw dowiedziałam się dzięki temu blogowi), ale to może kiedy indziej.
Także życzcie mi powodzenia. 

Miłego dnia,
Patrycja

*wszystkie zdjęcia znalezione na Pintereście*

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pantalony

Drogą na Zielone Wzgórza-edwardiańska sukienka dziecięca

Łiszlista